Waar Moet Je Allemaal Op Letten Als Je Online Gaat Vergelijken? Een Aantal Tips Die Je Zeker Niet In De Wind Wil Slaan!

Spread the love

Iedereen kent natuurlijk websites zoals www.vergelijk-gratis.nl, maar dat wil niet zeggen dat vergelijken een makkie is. Het lijkt erop dat het internet vol zit met applicaties die touroperators, onafhankelijke hotel- en moteleigenaren en aanbieders van pakketreizen met online boekingsmogelijkheden in staat stellen. Veel van deze boekingsmotoren zijn extreem duur en veel zijn dat niet. Sommige worden gehost en andere zijn stand-a-lone. Hoe kiest u er dan een die geschikt is voor uw organisatie? Hier zijn enkele belangrijke dingen om in gedachten te houden als u uw onderzoek begint en de producten vergelijkt.

1. Appels met appels vergelijken

Veel boekingsmachines zijn eigenlijk portals aan het boeken. Dit is vooral waar als je een Adventure Travel bedrijf of een Accommodatie-aanbieder bent. Boekingsportalen worden over het algemeen gerund door bedrijven die reisbureaus of reisgroothandels zijn die uw producten voor u verkopen en een commissie in rekening brengen.

  • De reiziger die via het boekingsportal koopt, gaat eerder terug naar het boekingsportal dan naar jou. Als u ervoor kiest om het boekingsportaal niet meer te gebruiken, komen uw producten niet meer op de website van het boekingsportaal te staan. Hoewel boekingsportalen u kunnen voorzien van extra marketing voor uw producten, heeft u geen directe controle over de manier waarop de portal zichzelf in de markt zet. U moet beslissen of het merk van de portal belangrijker is dan uw eigen merk.

2. Ken uw kosten

Als het gaat om het betalen voor een booking engine zijn er over het algemeen twee soorten betalingen. De meeste booking engines zijn gebaseerd op commissie, wat betekent dat ze u een “kleine commissie” van tussen de 1% en 5% in rekening brengen om de boeking van uw producten te verwerken. Sommige van deze motoren, vooral de grotere, meer gevestigde, kunnen een eenmalige integratiekost van $10.000 tot $60.000 in rekening brengen. Sommige, maar zeer weinig, zijn vaste maandelijkse kosten gebaseerd op motoren die u een vaste maandelijkse en transactiekosten per boeking in rekening brengen, ongeacht uw verkoopinkomsten.

Het vergelijken kan soms best lastig zijn als je de juiste partner zoekt

Wees voorzichtig, een “kleine commissie” is vaak meer dan het dubbele van de kosten van de flat fee motoren, zelfs met de hoogste prijs premie abonnement. Als u een klein hotel bezit en ongeveer $1M aan online boekingen genereert in een jaar en u betaalt 5% commissie aan uw reserveringssysteem, betaalt u bijna $90.000 per jaar. Ter vergelijking, als u gebruik maakt van de Sentias Booking Server, een flat fee booking engine, betaalt u ongeveer $7.000, een besparing van $83.000. Waarom het grote verschil? Geen echt, dat heb ik kunnen vinden.

3. Elimineer de tussenpersoon Iedereen weet dat de reisindustrie vol met tussenpersonen zit.

Elke keer als een product door iemand wordt aangeraakt, kruipt het in prijs omhoog. Hoe meer tussenpersonen, hoe hoger de prijs. Daarom verkopen luchtvaartmaatschappijen, grote hotels en grote touroperators nu rechtstreeks aan reizigers. Om kostprijsconcurrerend te zijn zoeken veel van deze aanbieders naar manieren om hun transactiekosten te verlagen. Een van de manieren om dit te doen is het schrappen van de grote, op provisie gebaseerde GDS-bedrijven. Kijk naar het toevoegen van een booking engine aan uw eigen website en rijden het verkeer naar uw site in plaats van het rijden naar een derde partij boeking portal. U bent veel beter af van het bezitten van de relatie met uw klant.